A pálya folyamatosan romlik, így is rendszeresek a késések, és már nincs tartalék a menetrendben.

Szerdán Budapesten a Park Inn By Radissonban tartottak egy Vasúti fuvarozás című konferenciát, aminek az egyik előadásán az alábbi képet is megmutatták – írja a szeged.hu.


Tehát jövőre tizenhárom perces menetidő-növekedéssel lehet számolni Budapest és Szeged között, az intercityk hivatalosan is ennyivel lassabban érhetnek fel a decemberi menetrendváltáskor életbe lépő új vasúti menetrend szerint – a pálya állapota miatt.

A következő évi menetrend már javában készül. A személyvonati közlekedés mellett figyelembe veszik a tehervonatokat is, azaz az összes vasúttársaság igényére igyekeznek tekintettel lenni. A Szeged–Cegléd vonalon különösen fontos a menetrend összehangolása, hiszen a nagyrészt egyvágányú pályán az állomásokon, a megállóhelyeken tudnak keresztezni egymással a szerelvények, azaz itt tudják kikerülni egymást. Ha romlik a pálya állapota, akkor lassabban mehetnek rajta a vonatok és egy idő után elkezdenek késni.

Nagyjából 2006 óta ugyanaz a menetidő, hivatalosan, most lehet egy nagyobb ugrás.

Ezeknél az állomási kereszteknél egy-két perces várakozás simán benne volt eddig a menetrendben, így még valamennyire lehetett azt tartani. De ezekből a tartalékidőkből egyre kevesebb lett, és mostanra értünk el oda, hogy elfogytak ezek. Ez a „tartalékos” menetrend jelentette eddig az 5–10 perces késéseket, de ezek már most is bőven elegek tudtak lenni ahhoz, hogy Ceglédnél valaki lekésse Nyíregyháza felé a csatlakozást. Vagy pont ezen tartalékok miatt tudott esetenként egy-két percet várni egy csatlakozó szerelvény.

Fontos hangsúlyozni azt is, a képen látható tizenhárom perc még csak egy előzetes becslés, de hogy ez ne legyen valóság, ahhoz bizony hozzá kellene érdemben is nyúlni a pályához