Uniós támogatással, több mint 352 millió forintos beruházással bővítette kapacitását az autóápolási cikkeket, háztartási termékeket és festék aeroszolokat gyártó szegedi Medikémia Zrt – írja az MTI.
Kovács Krisztián üzemeltetési és beruházási igazgató a projektet bemutató szerdai sajtótájékoztatón azt mondta, a fejlesztés az automatizálás növelésével a termelékenység javítását szolgálta.
A fejlesztések a Medikémia Zrt. teljes termékportfólióját érintik. A cég festékgyártási kapacitása 30 százalékkal bővült, a tűz- és robbanásveszélyes folyadékok kiszerelő kapacitása pedig kétszeresére nőtt – közölte a szakember.
A cég szegedi Zsámbokréti sori üzemében antisztatikus padlóbevonatot és robbanásvédelmi légtechnikát alakítottak ki, technológiai csővezetékeket és egy tartálykocsi lefejtőhelyet építettek, valamint bővítették az átmeneti hulladéktárolót. A beruházás részeként a többi közt ioncseréltvíz-gyártót és UV-lámpás csírátlanítót, folyadékszűrőket állítottak üzembe, a tűz- és robbanásveszélyes folyadékok kiszereléséhez automata folyadéktöltőt, szórópisztoly zárógépet vásároltak. A telephely logisztikai rendszerét szállítószalaggal, csomagoló- és címkézőberendezésekkel targoncákkal fejlesztették. Az üzem használati melegvíz-igényét részben egy új napkollektoros rendszer fedezi – ismertette a beruházás részleteit az igazgató.
Kovács Krisztián elmondta, az új berendezések többségét a Medikémia Zrt. egyedi igényeire fejlesztve magyar beszállítók készítették.
A fejlesztés költségeiből 247 millió forintot fedezett uniós és hazai társfinanszírozású, feltételesen vissza nem térítendő támogatás.
Mayer Róbert marketing és értékesítési igazgató közölte, az 1992-ben egy 1967-ben alapított vegyipari szövetkezet utódjaként létrejött Medikémia Zrt. több mint hatszázféle terméket – autóápolási és -karbantartási cikkeket, háztartási termékeket és festék aeroszolokat – gyárt. A cég saját márkanéven forgalomba hozott – a prémium kategóriába pozicionált – árucikkeinek jelentős része Magyarországon piacvezető, ezeket a szomszédos országokba is exportálják, emellett a vállalkozás évről-évre jelentősen bővülő private label partnerkörrel is rendelkezik.
A vállalkozás 23 országba szállítja termékeit, a környező országok közül Románia a legnagyobb felvevőpiacuk. Nyugat-Európába főként private label márkákat szállít a cég, és exportálják termékeiket néhány tengeren túli országba is.