Több mint 500 millió forintos veszteséggel zárta a tavalyi évét a Szegedi Közlekedési Kft. Ez ugyan kevesebb, mint az egy évvel korábbi, de így is hatalmas összeg. A cég közben árat emelt, és vezetőváltás is volt két poszton – számolt be a Délmagyarország.
Mint írják, elkészítette a tavalyi évről szóló beszámolóját a Szegedi Közlekedési Kft., amit a városi közgyűlés múlt pénteken elfogadott. A helyzet nem rózsás, ugyanis a közlekedési cég több mint félmilliárdos, összesen 502 millió 630 ezer forint veszteséggel zárta 2022-t. Ez egyébként kevesebb, mint a tavaly előtti, nem is beszélve a tervezetről. A vállalat eredetileg csaknem egymilliárdos mínusszal számolt. Tavaly két jelentős vezetőváltás is volt a cégnél. Az igen népszerű Majó-Petri Zoltán helyett Knezevics Viktor lett az új ügyvezető igazgató, Dancsó Róbert pedig az új gazdasági vezető. Ez azonban úgy tűnik, nem sokat segített. És az sem, hogy jelentősen megemelték a jegy- és bérletárakat.
A Szegedi Közlekedési Kft. árbevétele egyébként 3 milliárd 408 millió 558 ezer forint lett. A beszámoló megemlíti, hogy a koronavírus-járvány lecsengésével már megjelent a kasszában a szemeszter bérlet értékesítéséből származó bevétel is, ami a tervezetthez képest több lett. Ez egyébként 4000 darab bérletet jelent. A tavaly előttinél kisebb veszteség egyik oka pedig az, hogy az otthoni munkavégzésből is sokan visszamentek dolgozni, nekik pedig utazniuk kellett valamivel.
A társaságnak volt egy 800 millió forintos banki hitelkerete, amit egyedül nem bírt visszafizetni, ezért a tulajdonos önkormányzat tőkét emelt a cégnél.
A beszámolóban azt is megírták, hogy összesen hány járműve van az SZKT-nak. Trolibuszból 58, villamosból 48, autóbuszból pedig 12 darab fut az utakon. A villamosok összesen 1 millió 474 ezer kilométert, a trolibuszok pedig 1 millió 890 ezer kilométert tettek meg a városban tavaly. Ezekre összesen 655 ezer 650 vonaljegyet adtak el, a járművezetőknél pedig több mint 205 ezer jegyet vettek az utasok. Általános havi bérletből pedig több mint 88 ezer darab kelt el.