Javában zajlik a nyár, a MÁV-START Utasellátó szervezeténél is maximális fordulatszámon pörög az üzem. A turisztikai szezon ideje alatt naponta már 124 járat közlekedik valamely Utasellátó-szolgáltatással, köztük bisztró- vagy étkezőkocsi, illetve háló- vagy fekvőhelyes kocsival. A három éve újjászervezett fedélzeti és állomási vendéglátás népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a közel teltházas nemzetközi vonatok, a balatoni étkezőkocsik teljes kihasználtsága és az egyre bővülő szolgáltatások – hívta fel a figyelmet, a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
Szerkesztőségünkhöz elküldött közleményükben azt írták, fontos és jó döntésnek bizonyult, hogy hosszú idő után újjászervezte a MÁV-START a vasúti vendéglátásért felelős Utasellátót, ennek eredménye az a magas szintű ellátás, amit az utasok a MÁV-START belföldi és nemzetközi szerelvényein tapasztalhatnak. A közelmúltban jelentős beruházások és fejlesztések zajlottak, ilyen volt a Batthyány téri aluljáróban megnyílt Utasellátó falatozó, vagy az Utasellátó célú kocsik műszaki és arculati megújulása. Az idei nyári szezonban már tíz étkezőkocsiból – amelyek a Balaton IC-kben is közlekednek – hat már kívülről és belülről is megújult, és itt nemcsak az utaskomfort javult, a járművekbe új konyhatechnikát, modern berendezéseket szereltek. Az utasok is elégedettek a fejlesztésekkel, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a Balaton InterCity-ken június eleje óta már 2500 hamburger és 4375 korsó sör fogyott, melyek az étkezőkocsik legnépszerűbb termékei közé tartoznak. A nyári szezonban Budapest és Keszthely között kétóránként közlekednek belföldi forgalomban étkezőkocsik a Balaton IC vonatok részeként, amelyekben a jellegzetes magyar fogások mellett új ízekkel kiegészített streetfood jellegű ételek is megtalálhatók az étlapon, amelyet évről évre fejleszt a vasúttársaság az utasok visszajelzései alapján. A turisztikai szezon ideje alatt naponta 124 járat közlekedik valamely Utasellátó-szolgáltatással, így belföldön találkozhatunk velük a Balaton mindkét partján, valamint Miskolc, Debrecen, Szeged és Pécs felé is.
Az Utasellátó étkezőkocsik megtalálhatók a MÁV-START legnépszerűbb nemzetközi járatain is, így például a Berlinen át Hamburgba közlekedő Hungária EuroCity vagy a Varsó-Terespol felé közlekedő Báthory EuroCity vonatokon.
A bisztrókocsi-szolgáltatást a MÁV-START újonnan gyártott IC+ 1. és prémium osztályú kocsijai tették lehetővé, ezekből harmincötöt állított forgalomba a vasúttársaság. A Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc felé közlekedő Tokaj, a pécsi Mecsek, a szegedi Napfény, illetve az észak-balatoni forgalmat színesítő Kék Hullám és Levendula IC-k bisztrószakaszában az Utasellátó hideg italokkal, harapnivalókkal, egyszerűbb ételekkel, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasait. A bisztrókocsi szolgáltatás is nagyon népszerű, minden érintett fővonalon üdvözölték a fedélzeti vendéglátás visszatérését. Ezeken a járatokon a közkedvelt ételek a négy ízben kapható lepények, amikből összesen 9 ezer fogyott.
Európában a környezettudatosság és a zöld közlekedés forradalma nyomán beköszöntött az éjszakai vonatozás reneszánsza, ami mellett megnőtt az igény a minőségi fedélzeti ellátás iránt, ami abból is látszik, hogy a MÁV-START nyugat-európai és tengerparti járatain a háló- és fekvőhelyes kocsik gyakorlatilag „telt házzal” közlekednek. A MÁV-START július közepétől kiegészítette a Splitbe közlekedő Adria InterCity vonatot egy további fekvőhelyes kocsival – így már két hálókocsival, étkezőkocsival és négy fekvőhelyes kocsival közlekedik a járat –, a Fiumébe és Koperbe közlekedő Retró Istria expresszvonat pedig a forgalmasabb napokon egy többlet hálókocsival egészül ki. A jelenleg állományban levő 25 hálókocsiból 15, továbbá a 30 fekvőhelyes kocsiból 22 légkondicionált, amelyek magasabb utazási élményt nyújtanak utasainknak. A MÁV-START éjszakai járataival eljuthatunk immár Stuttgartba, Zürichbe, Berlinbe, valamint a Székelyföldön keresztül Brassóba is kényelmesen és kipihenve érkezhetünk velük. A háló- és fekvőhelyes kocsikon kívül az éjszakai Corona és Adria IC vonatokon étkezőkocsi is közlekedik, ahol éttermi jellegű kínálatból választhatjuk ki vacsoránkat, reggelit pedig mindkét járaton biztosít a vasúttársaság az utasoknak, a hálókocsik utasainak a jegyárban foglalva.