Az előrejelzések változó halmazállapotú csapadékra figyelmeztetnek. A fagypont közeli hőmérséklet, a napokon át jelenlévő nedvesség, amely hol csapadék (tehát eső, ónos eső, és hó) formájában, hol köd, illetve az ebből adódó lecsapódó pára alakjában kerül az útra, kiemelt kockázati tényezők a közlekedésben – mutatott rá Vad Róbert, a Csongrád-Csanád Vármegyei Balesetmegelőzési Bizottság kiemelt főelőadója, titkára.
Elmondta, ebben az évszakban a balesetek jellemző oka, hogy a járművezetők nem az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Ha nem élesben akarunk gyakorolni, hogy hogyan reagálunk, ha épp megtörténik a baj, célszerű odafigyelni az ilyenkor nagyon nem közhelyes tanácsokra.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy az úttest állapotára is érdemes nagyon figyelni. A fagypont közeli víz kitölti az útburkolat szemcsemélységét, ezáltal csökken az abroncsok tapadása. Ha az aszfalt nedvesen csillog vagy a látszólag száraznak tűnő úton az elhaladó autók gyorsan eltűnő keréknyomot hagynak,
számítani kell arra, hogy csúszós az útfelület. A száraz és csúszós utak hirtelen válthatják egymást néhány kilóméteres útszakaszon vagy településen belül is.