A Vodafone Magyarország Alapítvány október 11-én adta át a szegedi Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolában kialakított okostantermet, amely az iskola diákjain és oktatóin túl a Szegedi Tudományegyetem pedagógusképzésében részt vevő hallgatók számára is lehetővé teszi a digitális kompetenciafejlesztést. A tanteremben az iskola tanárai munkájuk közben, a hospitáló hallgatók pedig gyakorlati tanulmányaik során ismerkedhetnek az okoseszközök oktatási felhasználásával.


A Vodafone Magyarország Alapítvány és a Szegedi Tudományegyetem együttműködése során a Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolában kialakított teremben okostábla, valamint a diákok által is használható tabletek segítik az oktatást. Az okostanterem teljeskörű felhasználása érdekében a gyakorló iskola pedagógusai csatlakoztak az IKT eszközök a tanórán e-learning kurzushoz, melyet a Vodafone Alapítvány azzal a céllal hozott létre, hogy gyakorlatorientált, interaktív módon alakítsa az oktatásban résztvevők digitális szemléletét és bővítse módszertani repertoárját. A pedagógusképzésben részt vevő hallgatóknak pedig az egyetemen indul egy féléves gyakorlati képzés, melynek tematikáját az oktatási intézmény a Vodafone Alapítvánnyal közösen alakította ki, és melynek révén a leendő pedagógusok már a képzésük során részeseivé válhatnak az oktatás digitális transzformációjának.

A mai napon együtt ünnepelhetjük a Vodafone Magyarország Alapítvány és a Szegedi Tudományegyetem közötti szakmai együttműködés elindulását, egyúttal az együttműködés keretében az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Művészeti Alapfokú Iskolájában létrehozott okostanterem átadását, amely egyetemünk köznevelési és a pedagógusfejlesztési szakmai programjában is meghatározó mérföldkövet jelent

– mondta el Prof. Dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese.

Az okostanteremben, az eszközökben, és a szoftverekben rejlő lehetőségre akkor tudunk hatékonyan építeni, ha azok a megfelelő kompetenciákkal rendelkező kollegák használatába kerülnek, ha integráljuk őket az oktatási folyamatokba, és azokkal szerves egységet képeznek. Egyetemünk kiemelt célja a hallgatóink, a pedagógusképzésben részt vevő, tanító és tanár hallgatóink kompetenciájának fejlesztése, ezen belül is kiemelten a digitális skillek erősítése. A Vodafone Alapítványnak köszönetemet szeretném kifejezni az okostanterem, valamint a hallgatóink digitális fejlesztését szolgáló képzésének biztosításáért. A mai átadóünnepség kiválóan szemlélteti, hogy az alapítvány és az SZTE céljai és törekvései közösek: a fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése.

Az Alapítvány kiemelt céljának tekinti, hogy szakmai támogatásával és módszertani oktatással támogassa az ország oktatási intézményeit. A most frissen átadott, a legmodernebb eszközökkel felszerelt okostanteremmel csaknem 2000 diáknak, továbbá a gyakorlóiskola pedagógusainak és az egyetem pedagógushallgatóinak digitális kompetenciafejlesztéséhez járulnak hozzá.

Szegedről indult a Digitális Iskola Program

A Vodafone Magyarország Alapítványnál hiszünk abban, hogy a modern pedagógusképzés elengedhetetlen része a digitális kompetenciafejlesztés gyakorlati oktatása, ezért évek óta dolgozunk azért, hogy biztosítsuk hazánk pedagógusai és tanárképzős hallgatói számára digitális készségeik fejlesztését. Hálásak vagyunk a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karával folytatott közös munkáért, amely keretében a kifejezetten gyakorlati szemléletű módszertani képzés szakmai tartalmát állítottuk össze. Külön öröm számomra, hogy mivel Digitális Iskola Programunk éppen Szegedről indult 2015-ben, a frissen elkészült és átadott okosteremmel hazaértünk a térségbe. Csongrád-Csanád vármegye olyan a Vodafone Magyarország Alapítvány számára, mint egy szellemi műhely, ahol ötleteinket minden alkalommal nyitottság és érdeklődés fogadja, és számtalan lehetőséget kapunk arra, hogy a gyakorlatban is kipróbálhassuk a digitális kompetenciák fejlesztését célzó kezdeményezéseinket

– mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány ügyvezetője.

A Vodafone Magyarország Alapítvány közel 50 oktatási intézménnyel áll kapcsolatban, amelyek közül 21 iskola található a déli országrészben. Szintén a térségben, Szarvason hozták létre az első robotika tantermet, illetve 2020-ban a településen készítették el az első okoseszközökkel felszerelt és kialakított tantermet is, amit a szegedi Gál Ferenc Egyetem kihelyezett pedagógiai karának hallgatói azóta is folyamatosan és nagy lelkesedéssel használnak. A szarvasi képzésben részt vevő hallgatók visszajelzései alapján elmondható, hogy a leendő pedagógusok nyitottsággal fogadták a gyakorlati fókuszú digitális megoldásokat, és azonnal beépítették azokat a munkájukba.