A jelek szerint megszületett a megállapodás a Salzburg AG és az SZKT között a négy darab, 2005-ben gyártott csuklós Solaris Trollino 18AC megvásárlásáról, ugyanis megérkezett Szegedre a korábban La Chaux-de-Fonds városában, majd Salzburgban szolgált 316-319 pályaszámú sorozat első tagja, a nemrégiben kisebb tűzkárt szenvedett 316-os számú kocsi. A közlekedési cég ezeket a járműveket – amelyekhez igen kedvező áron jutott hozzá – a korróziós problémák miatt leállított Škoda 15Tr trolibuszok kiváltására szánja – írja a magyarbusz.info.
Fotó: KurvenKratzer/Transphoto
A négy salzburgi troliból jelenleg csak kettő üzemképes. A terv az, hogy minimum a két üzemképes példányt forgalomba állítják, ám nincs kizárva, hogy a harmadikat és a negyediket is üzembe helyezik a jövőben. A trolikat légkondicionáló berendezéssel is felszerelik, csak ezt követően állhatnak csatasorba a jövő év folyamán.
A járművek, mielőtt 2013-ban megkezdték salzburgi pályafutásukat, egy alapos felújításon és modernizáláson estek át. A munkálatokat a Solaris lengyelországi, illetve a hajtásrendszert szállító Cegelec cseh üzemeiben végezték. A kocsik önjáró üzemmódra is képesek, azonban ezt a funkciót 2017 óta nem használták egy akkumulátor-meghibásodás okán. Érdekesség, hogy a trolibuszokat két hajtott tengellyel szerelték, azaz a B és a C jelű futóművet egy-egy 175 kW teljesítményű központi vontatómotor hajtja.
A Szegedre érkező kontingens első tagja 2024 augusztusában egy kisebb tűzkárt szenvedett a szolgáltató telephelyén. Az esemény során az első kocsitest utastere károsodott, ami viszont jó hír, hogy nem menthetetlenül. A tűz a második utasajtóval szembeni területről indult, és elsősorban itt károsította az utasteret, beleértve a légcsatornát, néhány utasülést és a belső burkolatot is.
Az SZKT tervei között szerepel további csuklós trolibuszok beszerzése is. A társaság a nemrégiben leállított 38 darabos tallinni troliflotta, 2007 és 2010 között beszerzett, eredetileg 14 szóló és ugyanennyi csuklósból álló harmadik generációs tagjainak megmaradt 12 csuklós példányát szemelte ki. Ezeket viszont az észtek aukció útján értékesítik, ennek végeredménye fogja eldönteni, végül hova kerülnek a járművek. Ezek a kocsik egyébként nincsenek olyan jó állapotban, mint a salzburgiak, így ha összejön az üzlet, nagyobb felújításra lesz szükségük.
További híreinkért látogass el a www.szegedamindenem.hu weboldalra, vagy kövess minket Facebook illetve Instagram oldalunkon.