A német Porsche idén már hatodik éve világelső a luxus és prémium márka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató vállalat éves jelentésében.


A Porsche márka értéke egy év alatt 9 százalékkal, csaknem 37 milliárd dollárra nőtt. Megőrizte második helyét az egyebek között a kézitáskáiról is ismert Louis Vuitton is, amelynek márkaértéke 12 százalékkal 26 milliárd dollárra emelkedett. A Chanel és a Gucci helyet cserélt. A parfümgyártó a harmadik helyre került fel a korábbi negyedikről, márkaértéke 27 százalékkal, 19 milliárd dollárra nőtt, miközben a negyedik helyre csúszott vissza az olasz Gucci, amelynek értéke 1,5 százalékkal, 17 milliárd dollárra csökkent. A Hermes maradt az ötödik helyen, hatodik a Dior, hetedeik a Cartier, a Rolex a nyolcadik, aTiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautó-gyártó zárta, 7,5 milliárd dollárral.