A vishing olyan telefonos csalás, amelynél a csaló igyekszik elhitetni a felhasználóval, hogy banki alkalmazottként egy pénzügyi tranzakció során fellépett hiba vagy csalás gyanúja miatt telefonál, sürgetve a gyors reagálást és ezzel megzavarva a kiszemelt áldozatot – írja a Csongrád-Csanád vármegyei rendőrség közösségi oldalán.
A támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására, pénz átutalására, vagy valamilyen program telepítésére (pl. AnyDesk) rávenni a felhívott személyt, aki általában banki ügyfél. Az AnyDesk alkalmazás segítségével tulajdonképpen tükrözik az bankoláshoz használt eszközt, így már hozzáférnek a jelszavakhoz, bankkártya adatokhoz, bankszámlához, a CV kódokhoz.
A rendőrség munkatársai kérik, hogy gyanús telefonhívás esetén az alábbiakra ügyeljenek: