Szerda délután óta számos magyar felhasználótól vontak le pénzt tévesen az Apple Pay mobilfizetéses és mobiltárca-szolgáltatásban regisztrált bankkártyájukról – írta meg egymástól függetlenül az Index és a Telex.

A lapokhoz érkezett olvasói jelzések alapján akadt, akinél mindössze 899 forint értékben végeztek tranzakciót a kártyáján, másnál öt percen belül 74 nyolc levonást végeztek el és 550 ezer forintot vesztett. Volt, akinek olyan kártyájáról vontak le 6700 forintot, amelyet tavaly törölt az Apple Payből. A probléma látszólag azokat érinti, akik valamilyen szolgáltatásra fizettek elő azon keresztül.

Az Index megkeresésére az OTP azt írta, információik szerint több bankkártya-kibocsátó kártyáival több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek. „Szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették” – írták, hozzátéve, hogy az Apple-lel is felvették a kapcsolatot. Azt is megjegyezték, hogy monitorozzák és elemzik a helyzetet, és hogy bővebb információt egyelőre nem szeretnének adni.

A lapokhoz érkezett olvasói levelek alapján OTP-sek mellett érintettek az UniCredit, az Erste, a Raiffeisen és az MBH ügyfelei, valamint Revolut-felhasználók is.

A Raiffeisen honlapján azt írják: „Értesítjük Ügyfeleinket, hogy a külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt egyes Ügyfeleink bankkártyáit az Apple alkalmazásboltja tévesen megterhelhette. Kollégáink felvették a kapcsolatot az Apple illetékeseivel, a probléma megoldása folyamatban van.”

Hasonló tájékoztatást küldött az MBH Bank a Telexnek, azt írták: „Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes felhasználók bankkártyáit tévesen megterhelte, ez érintette az MBH Bank egyes ügyfeleit is. Kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket. A téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét.”