Egyszerre három vizsgálatot is indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hazai online ruha- és cipőkereskedelem jelentős szereplőivel szemben. Vélhetően mindhárom cég – a CCC, az Answear és az About You – a vásárlók számára megtévesztő módokon tünteti fel az akciós áraikat – tájékoztatta a Gazdasági Versenyhivatal szerdán a Szeged a Mindenem hírportált.



Mint írták, a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház – a CCC, az Answear és az About You – magyar, lengyel, illetve német üzemeltetőjével szemben, mivel feltehetően jogsértő módon tüntetik fel az akciósként hirdetett termékeik árait. A cégek ugyanis egyes esetekben – következetlen és követhetetlen módon – több különböző eredeti/ korábbi árat jelenítenek meg egyszerre, gátolva a kedvezmény valós mértékének meghatározását és a fogyasztók tudatos döntéshozatalát. Az About You emellett valószínűleg a teljes vásárlási folyamat alatt sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé a termékek elérhetőségéről, amely szintén jogsértőnek minősülhet.

Az akciók és kedvezmények mértékének (illetve kiindulási alapjának) valós és világos ismertetése lényeges elvárás a fogyasztók szempontjából, hiszen ez teszi lehetővé számukra a termékárak megfelelő összevetését. Egy uniós szintű fogyasztóvédelmi jogalkotási csomag keretében tavaly május óta a hazai kereskedőnek is egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A GVH a szabálymódosulások előtt számos módon, többek között részletes tájékoztató videóval segítette a vállalkozásokat, gyakorlati példákon keresztül bemutatva a jogszerű és a kerülendő akciótartási gyakorlatokat.