Lázár János több témában szólalt meg, beszélt az amerikai érdekeket szolgáló baloldalról, a vasútfejlesztésről, illetve a tram trainről is.

Az építési és közlekedési miniszter egyenesen beszélt az amerikai pénzeket az országgyűlési választásokba “tisztára” mosó balodalról, akik a szemében egy nagyon fontos kompromisszumot rúgtak fel ezzel.

„Magyarországon a rendszerváltozás óta volt egy kompromisszum a mindenkori ellenzék, és a mindenkori kormánypártok között. Ez az volt, hogy az ország politikai vitáinak rendezésébe külföldi pénzeket nem vonunk be”

– mondta Lázár János.

Kiemelte, hogy fokozottan fontos, hogy minden politikai szervezet magyar pénzekből kampányoljon, hiszen a magyar emberek érdekeit akarják védeni, őket akarják segíteni.

A 2022-es választáson induló Márki-Zay Péter az első olyan miniszterelnök-jelölt, aki komoly pénzeket fogadott el külföldiektől (amerikaiaktól egészen pontosan), hogy azoknak az érdekeknek megfelelően befolyásolja Magyarország sorsát – véleményezte a vásárhelyi-makó térségi országgyűlési képviselő.

„Ne söpörjük szőnyeg alá, ezt valaki hazaárulásnak nevezi. Én éppen ezért azt gondolom, hogy nem szabad annak az embernek a kezébe költségvetési pénzt adni, aki már bizonyíthatóan elárulta a hazáját és külföldi érdekeket szolgál”

– jelentette ki.

Nem fogunk külföldi érdekeket szolgáló emberek kezébe költségvetési pénzt adni, és ezek a települések rosszul járnak. Szerintem sokkal egyenesebb, ha ezt nyíltan kijelentjük, és nem sunnyogunk – közölte Lázár János.

A magyarországi vasút jelenlegi állapotáról is értekezett a miniszter. Látja a jelenlegi problémákat, és nem szeretné ha a kormány lemondana a vasút fejlesztéséről. Egy komoly fejlesztési tervet szeretne látni.

„A probléma alapja, hogy a járműpark és a pálya is elöregedett, ezen pedig változtatnunk kell. Ezek rendbehozatala rengeteg pénzbe kerül, összesen 6 ezer milliárd forintról van szó egyébként”

– fejtette ki a miniszter.

A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrainről azt mondta a miniszter, hogy tarthatatlan, hogy szinte minden nap egy baleset részese a vasútvillamos. Ebből arra kötött át, amit már korábban javasolt, hogy szükséges lenne a KRESZ módosítása.