Új közlekedési infrastruktúrát fejlesztett ki a Magyar Közút és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem. Az Európában is egyedülálló magyar közlekedési modell forradalmasítja a közúti közlekedést.

A szenzációs fejlesztés Európa élvonalába röpíti a magyar közlekedést. Forrás: Magyar Közút

Az M1-es és az M7-es autópálya budaörsi szakaszán kiépülő rendszer a Magyar Közút és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közös fejlesztése. Ez az új közlekedési infrastruktúra Európában is egyedülállónak számít.

A rendszer 39 szenzor segítségével gyűjti be az információkat a forgalomról, amelyek másodpercenként 1,5 gigabite adatot küldenek a Magyar Közút adatközpontjába, ahol feldolgozzák őket. A beérkező hatalmas adatmennyiség lehetővé teszi, hogy 

  • megtervezhessük a közúti közlekedésünket,
  • információkat kapjunk az aktuális forgalmi helyzetekről,
  • mindezek mellett lehetővé teszi az önvezető járművek tesztelését.

Ennek a fejlesztésnek köszönhetően az utak a közúti forgalom aktív szereplőivé válnak. Egy innovatív kommunikációs forma keretein belül a járművek képesek lesznek egymással „beszélgetni”. Ennek köszönhetően, ha egy autó lefékez vagy irányt vált, azt nemcsak a közlekedő autók, hanem maga az út is érzékelni képes.

A fejlesztés szorosan illeszkedik azokhoz az új előírásokhoz is, amelyek megkövetelik a BIM (építményinformációs modell) használatát minden útfelújítás és -építés esetén – emeli ki a Világgazdaság.

A forradalmi fejlesztésről részletesebb információkat itt olvashatnak.

További híreinkért látogass el a www.szegedamindenem.hu weboldalra, vagy kövess minket Facebook illetve Instagram oldalunkon.
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Üzenetet küldhet
Facebook oldalunk Messengerén, vagy e-mailben: szegedamindenemszerkesztoseg@gmail.com