Megnövekedett az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfeleit célzó, a bank nevében történő csaló telefonhívások száma – hívta fel a figyelmet a pénzintézet.

Az adathalász kísérletek, csalások célja, hogy az elkövetők az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva olyan adatokat csaljanak ki gyanútlan személyektől, amelyeket felhasználva hozzáférhetnek a csalás elszenvedőjének pénzéhez.

Mely adatokat akarják a leggyakrabban megszerezni a csalók?

  • A számla vagy bankkártya birtokosának személyes adatait (nevét, születési helyét, idejét stb.),
  • az internetbanki belépéshez szükséges azonosítót,
  • biztonsági kódot, jelszót vagy
  • a bankkártya adatait (bankkártya száma, lejárati dátuma, háromjegyű CVC-kódja, PIN-kódja).

A csalók a kicsalt adatokkal olyan visszaéléseket követnek el, amellyel könnyen jelentős anyagi károkat is okozhatnak áldozatuknak.

A csalások elkövetői egyre változatosabb és egyre nehezebben felismerhető módszereket találnak ki, ezért nagyon fontos a legapróbb gyanús jelek felismerése és a körültekintő viselkedés.